3. Uue meedia kasutamine kahe erineva raadiojaama näitel: Vikerraadio ja Skyplus
Tänapäeval kasutavad kõik meediakanalid uut meediat, et jõuda võimalikult kiiresti huvigruppideni ja suurendada oma tarbijaskonda. Meedia ei ole ammu enam ainult postkasti saabuv ajaleht või kindlal kellaajal televisioonis ning raadios ette kantud uudised. Inimesed ootavad võimalust infot tarbida interaktiivselt ja mitmes erinevas kanalis. Järgnevalt võrdlen kahe raadiojaama lähenemist erinevatel uue meedia platvormidel. Üks, mis kasutab uut meediat oskuslikult ning teine, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis.
Oskuslikuks uue meedia kasutajaks valisin välja SkyPlusi. Tegu on Eestis populaarse ja pikaaegse raadiojaamaga, mis lisaks tavapärasele formaadile jõuab oma kuulajate ja jälgijateni erinevaid kanaleid pidi. Facebookis on SkyPlusi endale meeldivaks märkinud tervelt 129 000 inimest, Instagramis 65 400. Lisaks eelpool mainitud platvormile on nad ka tegevad TikTokis, YouTubes ning uuendavad aktiivselt oma kodulehte. Kodulehel ja sotsiaalmeedia kontodel toimuvad erinevad loosid, jagatakse infot saabuvate sündmuste kohta ning videoid erinevatest intervjuudest. Sotsiaalmeedias suheldakse aktiivselt oma kuulajate ja jälgijatega. Muidugi on olemas ka viited erinevate saadete ja podcastide järelkuulamistele. Vikerraadiol on küll olemas lisaks kodulehele ka Facebooki leht 19 000 ja Instagrami konto 2 900 jälgijaga, kuid nende aktiivsus mainitud kontodel on oluliselt madalam. Erinevalt SkyPlusist jagavad nad sotsiaalmeedias ainult oma saadete järelkuulamise linke või tulevaste saadete teemasid ning eksklusiivset sisu nad erinevatele kanalitele ei tooda.
Kuigi SkyPlus ja Vikerraadio kuuluvad samasse meediavaldkonda, on nende lähenemine erinev. Kantar Emori uuringu järgi on Vikerraadiol küll Eesti suurim kuulajaskond [1], kuid nad ei ole ära kasutanud uue meedia võimalusi, et jõuda laiema publikuni. Antud näite puhul võib oluliseks faktoriks olla ka asjaolu, et SkyPlusi puhul on tegemist kommertsjaamaga, mida riik ei toeta ning mis sõltub suuresti reklaamitulust. Kuigi Vikerraadio sihtrühm on tõenäoliselt väiksema sotsiaalmeedia kasutatavusega, võimaldaks digitaalne kohalolek laiendada publikut ning jõuda nooremate kuulajateni.
Allikad:
- https://eeter.err.ee/1609499407/eesti-elanikud-kuulavad-koige-rohkem-vikerraadiot
- https://vikerraadio.err.ee/
- https://sky.ee/skyplus