2. Varajased tehnoloogiad, millest üks on tänini kasutusel ja teine mitte
Kiirelt saadi aru, et e-posti on võimalik kasutada ka turunduseks ja massidele info edastamiseks. Esimene rämpsposti kiri saadeti teele juba 1978. aastal sadadele ARPANET’i kasutajatele Gary Thuerki poolt, kelle ettevõte teenis selle kampaaniaga 13 miljonit müügitulu. Thuerk ise peab end seetõttu ka e-turunduse loojaks. [2]
Kuigi e-kirjad loodi enne veebi tulekut, on need tänaseni kõikidele netikasutajatele oluliseks tööriistaks. 2024. aastal on kokku hinnanguliselt 4,48 miljardit e-posti kasutajat ning keskmisel kasutajal on 1,86 kontot. [3]
Paljud loodud tehnoloogiad on veebi tulekuga asendatud ja uutele põlvkondadele tänaseks suisa võõrad. Heaks näiteks on siinkohal diskett ehk floppy ketas, mida kasutati aastakümneid, et salvestada ning levitada tarkvara ja andmeid. IBM töötas välja esimese disketi 1967. aastal, mis jõudis esmakordselt müügile 1971. aastal. Esimestel diskettidel oli võimalus ainult andmeid lugeda, mitte neile kirjutada. [4]
![]() |
https://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk |
Allikad:
- https://www.infopank.ee/blog/blogid/2024/09/30/meiliturunduse-ajalugu
- https://www.emailonacid.com/blog/article/email-marketing/history-of-email/
- https://www.oberlo.com/statistics/how-many-people-use-email
- https://www.ibm.com/history/floppy-disk
- https://versus.com/en/news/the-rise-and-fall-of-the-floppy-disk